Ana Sayfa
Tarihçe

Tarihçe

Teknik Eğitim Fakülteleri, diğer bölümleri ile birlikte özellikle Teknik Lise, Anadolu Teknik Lisesi, Endüstri Meslek Lisesi ve Çıraklık Eğitim Merkezleri gibi MEB'e bağlı okullarımızın Mesleki -Teknik branşlarda öğretmen ihtiyacını karşılamak ve ayrıca özel sektörde çalışacak uzman elemanlar yetiştirmek üzere faaliyet göstermektedir. 

Üniversitemiz Teknik Eğitim Fakültesi bünyesinde bulunan Makine Eğitimi Bölümü, Otomotiv Eğitimi Ana bilim Dalında 1995-1996 yılından beri eğitim - öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Bölümümüz bünyesinde bulunan diğer 4 ana bilim dalında ise henüz öğrenci bulunmamaktadır. Bu ana bilim dalları: Talaşlı Üretim Eğitimi, Enerji Eğitimi, Mekanik ve Mak. Eğitimi, Tasarım ve Kons. Eğitimi Ana bilim Dalıdır.

Teknolojik gelişmeler, teorik bilgilerin yeterli oranda uygulamalı eğitim ile desteklenmesini gerektirmektedir. Üniversiteler üst seviyede eğitim ve öğretim sağlayan, araştırma - geliştirme -danışmanlık hizmetleri gibi görevleri üstlenen kurumlardır. Mesleki teknik eğitim ise , öğrenciye bilgi kazandırmanın yani sıra beceri kazandırılması ve kazanılan bilgi ve becerilerin uygulanması anlamına gelir.

Makina Eğitimi gibi geniş bir alanda öğrencilerimizin yeteri kadar iyi nitelikte yetiştirilmesi, mesleki bilgi ve becerilerinin arttırılması için atölye ve laboratuar imkanlarının sürekli geliştirilmesi ve artırılması gerekmektedir. Gün geçtikçe bu imkanlarımız iyileşmektedir. 4 yıllık lisans eğitimi programımız toplam 175 kredilik dersi kapsamakta olup, fiziki imkanlarımızda her dönem uygulama ağırlıklı olarak ana bilim dalımız kapsamı içerisine giren konularda eğitim verilirken, gerekli teorik bilgi ve donanımda diğer derslerimizle öğrenciye kazandırılmaya çalışılmaktadır. Fakültemizin bir eğitim fakültesi olması dolayısıyla, öğrencilerimize 36 kredilikte eğitim formasyonu kazandırmaya yönelik ders verilmektedir.

Okuldaki faaliyetlere ilave olarak, öğrencilerimizin mezun olduklarında aldıkları teorik bilgileri uygulamalı bilgilerle birleştirmeleri, beceri kazanmaları için endüstri ve öğretmenlik uygulaması şeklinde iki farklı staj yapılması gerekmektedir.

Endüstri stajı, öğrencinin yaz aylarında, okul dönemi harici yapması gereken bir staj olup, öğrencinin okuldaki eğitimine bir katkı sağlama, alanıyla ilgili sanayi ortamını tanıma, sanayinin işleyişini görme gibi değişik tecrübe ve bilgileri edinmesine yardımcı olmaktadır. Staj toplam olarak 40 iş günüdür. 

Öğretmenlik uygulama stajı, Bölüm-MEB-Öğrenci üçgeni çerçevesinde yürütülmekte, ve her öğrenci mesleki-teknik okulların ilgili programlarında, eğitimlerinin son döneminde 150 saat yapacak şekilde yürütülmektedir. Bu staja hazırlık olarak ta, öğrenci eğitimi esnasında 2 dönemde yine bu okullara giderek mesleğini ve meslek ortamını tanıma imkanı bulmaktadır.